Osobní sběr dat
Osobní dotazování provádí vyškolení tazatelé pod přímou kontrolou projekt manažera. Své tazatele pečlivě školíme a důsledně kontrolujeme jejich práci.
Důležitou podmínkou reprezentativního šetření je náhodný výběr respondentů. K tomu využíváme metodu tzv. náhodné procházky. Tazatel dostane na starost určitou lokalitu, ve které se řídí předem definovanými podmínkami (např. na další křižovatce zaboč doprava a vyber druhý dům po levé straně).
Mezi hlavní výhody osobního dotazování patří:
- reprezentativnost (při metodě náhodné procházky)
- větší rozsah dotazníku
- možnost přesvědčit se o osobě respondenta (zda se nevydává za někoho jiného)
- možnost složitějšího dotazníku
- možnost využití grafických prvků
Mezi nevýhody osobního dotazování patří:
- časová náročnost
- finanční náročnost
- většinou se nehodí pro B2B výzkumy.
Zpět na Výzkumné metody.