On-line sběr dat

On-line sběr dat je často diskutovaný. Má své velké přednosti stejně jako nedostatky. Pokud si uvědomujeme jeho omezení (pouze internetová populace), můžeme získat kvalitní výsledky, rychle a levně.

On-line sběr dat se hodí především pro marketingový výzkum a testování efektivnosti marketingových kampaní (pre-test, on-air, post-test).

V rámci on-line dotazování využíváme panelu respondentů, který má v ČR více než 25 tis. panelistů. Akvizice respondentů probíhá nejen on-line, ale i off-line, čímž se zvyšuje reprezentativnost šetření. Každý panelista o sobě sdělil podrobné informace, což umožňuje provádět výzkum i na velmi specifických cílových skupinách – např. majitelé aut značky Škoda, či ženy s malými dětmi atd.

Mezi výhody on-line sběru dat patří:

  • nízké náklady
  • rychlost
  • možnost zasáhnout i velmi specifické cílové skupiny
  • interaktivnost
  • možnost hodnocení grafiky, videí či zvuku
  • vhodné pro mezinárodní výzkumy

Mezi nevýhody on-line sběru dat patří:

  • omezení na internetovou populaci (problém zasáhnout osoby starší 50-55 let)
  • nemožnost zobecnit výsledky na celou populaci
  • není vhodný pro sociologické výzkumy a průzkumy veřejného mínění 

Nabízíme on-line sběr dat jak v ČR tak v zahraničí.

Zpět na Výzkumné metody.